مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری

مدیر برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری
Responsive Image
رضا سعیدی

این حوزه مسئولیت تنظیم برنامه و بودجه سالانه، نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات، برنامه‌ریزی منابع انسانی از طریق تهیه و تنظیم ساختار و پستهای سازمانی،طبقه بندی مشاغل و تدوین  و ابلاغ شرح وظایف سازمانی، آموزش و توانمندسازی منابع انسانی، تحلیل و بررسی بهره‌وری و راه‌های افزایش آن را برعهده دارد

ردیف نام و نام خانوادگی پست سازمانی شماره تماس
1

رضا سعیدی

مدیر برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری

02833901521
2

فرهاد اکبری

سرپرست گروه تشکیلات، تحول اداری و بهره‌وری

02833901521
3

حمید کلهر           

کارشناس مسئول تشکیلات، تحول اداری و بهره‌وری

02833901536
4

حسن نوری

کارشناس گروه تشکیلات، تحول اداری و بهره‌وری

02833901526
5

حسن نوری

دبیر کارگروه بهبود و اصلاح فرآیندها و روش های انجام کار

02833901526
6

فهمیده قربانی

کارشناس آموزش کارکنان

02833901572
7

مهدی محمدی کجیدی

کارشناس مسئول برنامه و بودجه

02833901529
8

آیت احمدی

کارشناس مسئول آمار و اطلاعات

02833901510

گروه برنامه و بودجه:
این گروه مسئولیت تنظیم برنامه و بودجه سالانه، برآورد اعتبار مورد نیاز حوزه‌های اجرایی دانشگاه، پیگیری و دفاع از بودجه پیشنهادی در مراجع رسیدگی و نظارت بر عملکرد و نحوه مصرف اعتبارات را برعهده دارد.

  1. انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه

  2. برنامه ریزی، تنظیم فعالیت ها و پیشنهاد بودجه سالیانه مطابق با اولویت های دانشگاه

  3. همکاری با مدیران و روسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه

  4. جمع‌آوری بودجه های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات مورد پیشنهاد

  5. تلفیق و تنظیم بودجه های پیشنهاد شده در قالب هدف ها و خط مشی کلی دانشگاه

  6. نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها

  7. دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی

  8. ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب در دوره های  سه ماهه به واحدهای دانشگاه

  9. نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه‌ ای بر حسب فعالیت و برنامه های اجرائی دانشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحدها

  10. بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات جاری و عمرانی با وزارت متبوع

  11. بررسی و مبادله موافقت نامه های مربوط به فعالیت های عمرانی با سازمان برنامه و بودجه کشور

  12. تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیت ها، نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه (پرسنلی و بودجه)، به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه

گروه تشکیلات، تحول اداری و بهره‌وری
این گروه مسئولیت برنامه‌ریزی منابع انسانی از طریق مطالعه، تحلیل، تهیه و تنظیم ساختار و پستهای سازمانی، طبقه بندی مشاغل و تدوین  و ابلاغ شرح وظایف سازمانی، نیاز سنجی آموزشی، آموزش و توانمندسازی منابع انسانی، تحلیل و مطالعه طرح‌های بهره‌وری و راه‌های افزایش آن و همچنین جمع آوری و ارائه آمارهای مورد نیاز برای ارائه به مراجع مختلف را برعهده دارد.

  1. مطالعه و بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه

  2. انجام بررسی های سازمانی به منظور برنامه ریزی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه با همکاری حوزه معاونت توسعه مدیریت، منابع انسانی و پشتیبانی

  3. مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور برنامه ریزی و تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه

  4. راهبری و مدیریت سامانه هاو نرم افزارهای تشکیلاتی و ساختار سازمانی

  5. تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی)، تهیه و تنظیم تشکیلات تفصیلی سازمانی و پست های سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیت های واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط

  6. برقراری ارتباط با مراجع ذی صلاح جهت تجدید نظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات دانشگاه

  7. مطالعه و بررسی در خصوص تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پست های سازمانی دانشگاه و ارائه آن به هیأت امناء و اجرای تشکیلات تفصیلی ابلاغی از سوی وزارت متبوع

  8. بررسی شرایط اعمال مدرک تحصیلی اعضای غیر هیأت علمی و ارائه به هیأت اجرایی

  9. بررسی شرایط ارتقاء اعضای غیر هیأت علمی و ارائه به هیأت اجرایی

  10. بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پست های سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آن ها

  11. مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان

  12. تشخیص و تعیین رشته شغلی پست های سازمانی با توجه به طرح های طبقه بندی مشاغل

  13. شرکت فعال در شوراها، کمیته ها و اظهار نظر پیرامون مسائل مربوط

  14. برنامه ریزی برای بهبود مستمر مدیریت و افزایش بهره‌وری در فرآیند آموزش، تحقیق و فناوری با عنایت به شایسته سالاری، ابتکار، خلاقیت و افزایش مشارکت و انعطاف سازمانی

  15. برنامه ریزی و نظارت بر طراحی، بهینه سازی انطباق نظام های مدیریتی متناسب و مورد نیاز جهت اجرای برنامه های توسعه آموزش عالی

  16. انجام طرح‌های مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آئین نامه های داخلی دانشگاه با هدف ساده سازی و هماهنگ ساختن آن ها

  17. برنامه ریزی و نظارت در زمینه بررسی سیستم ها، روش‌ها و رویه‌های مورد عمل در دانشگاه و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح و بهبود آن ها با هدف افزایش رضایت‌مندی کارکنان و ارباب رجوع، تسهیل در انجام کارها و انطباق با نیازهای جدید

  18. پشتیبانی، هدایت و نظارت بر فعالیت های بهره وری و تحول اداری دانشگاه

  19. برنامه ریزی جهت اجرای مصوبات شوراها و کمیسیون بهره وری و تحول اداری دانشگاه

  20. ارزیابی عملکرد و تهیه و تنظیم گزارش ادواری از اجرای برنامه های تحول اداری و بهره وری در دانشگاه

  21. برنامه ریزی و ارائه طریق برای بهبود روش‌های انجام کار و تحول اداری و بهره وری

  22. مطالعه، نیازسنجی و برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی اعضای غیر هیات علمی دانشگاه