برگزاری کارگاه آموزشی"آشنایی با مراحل تصمیم­ گیری شغلی و مهارت ­های اشتغال­ پذیری"

درج شده توسط: روابط عمومی

در راستای طرح دانش افزایی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی دانشگاه برگزار شد؛

برگزاری کارگاه آموزشی"آشنایی با مراحل تصمیم­ گیری شغلی و مهارت ­های اشتغال­ پذیری"

16 Oct 2024

کد خبر : 10992029

تعداد بازدید : 712

در راستای طرح دانش افزایی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی دانشگاه ، سومین کارگاه آموزشی با عنوان"آشنایی با مراحل تصمیم ­گیری شغلی و مهارت­های اشتغال ­پذیری" با حضور و مشارکت حدود 60 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه و برخی از اعضای هیأت علمی دانشگاه­ های سطح استان قزوین به شیوه الکترونیکی توسط دفتر برنامه­ ریزی آموزشی دانشگاه برگزار شد. 

در راستای طرح دانش افزایی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی دانشگاه در سال 1403، سومین کارگاه آموزشی با عنوان"آشنایی با مراحل تصمیم­ گیری شغلی و مهارت­ های اشتغال ­پذیری" روز چهارشنبه 25 مهرماه به مدت چهار ساعت با تدریس دکتر سید هادی مرجائی، عضو هیأت علمی و دانشیار جامعه ­شناسی گروه مطالعات تطبیقی در آموزش عالی و مدیر برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی مؤسسه پژوهش و برنامه­ ریزی آموزش عالی و با حضور و مشارکت حدود 60 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه و برخی از اعضای هیأت علمی دانشگاه ­های سطح استان قزوین به شیوه الکترونیکی توسط دفتر برنامه ­ریزی آموزشی دانشگاه برگزار شد. 

    در بخش افتتاحیه کارگاه آموزشی، دکتر بهرام نژاد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، بر اهمیت توجه به اشتغال­ پذیری دانشجویان و همچنین ارائه دروس مهارتی و اشتغال ­پذیری در برنامه­ های درسی رشته ­های تحصیلی تأکید کرد و به اقداماتی که در این زمینه در حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه انجام شده، اشاره داشت.

 سپس دکتر اردکانی مدیر فناوری، نوآوری و ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه به اختصار به فعالیت های انجام شده در خصوص اشتغال­ پذیری و ارتباط با صنعت و جامعه در حوزه معاونت پژوهشی و فناوری اشاره کرد.

 در بخش اصلی و محتوایی کارگاه، آقای دکتر مرجائی در چهار بخش ضمن بیان اهداف و طرح مسئله، مطالب و موضوعاتی در خصوص 1)آشنایی با مراحل تصمیم­ گیری شغلی دانشجویان: خودکارآمدی در تصميم‌گيري‌ شغلي و مراحل پنجگانه تصمیم­ گیری شغلی،2) آشنایی با مهارت­ های اشتغال پذیری و معرفی قابلیت های هفتگانه سرمایه انسانی،3) گزارش فعالیت کارگاهی اعضای هیأت علمی (گزارش شرکت کنندکان از فرم ­های ارزیابی مهارت های اشتغال­ پذیری و بحث گروهی) و 4) روش های بهبود مهارت های اشتغال ­پذیری ارائه کرد.

وی از مهمترین اقدامات راهبردی دانشگاه ها برای بهبود اشتغال­ پذیری دانشجویان و دانش آموختگان به اقداماتی از قبیل: به روزرسانی محتوای درسی و آموزش مهارت های عملی، تقویت مشاوره شغلی و کارآفرینی و تأسیس مراکز مشاوره شغلی و حرفه­ ای، ایجاد فرصت های کارآموزی و تجربه عملی، ارتقای مهارت های نرم اشتغال ­پذیری دانشجویان و اتخاذ رویکردهای نوآورانه در همکاری با صنایع و برای ارتقای نقش اساتید در این زمینه نیز به مواردی از قبیل تشویق به آموزش مهارت های شغلی، ارتباط با صنایع، مشاوره و راهنمایی شغلی، توانمندسازی اساتید، تقویت همکاری­ های بین المللی و بروز رسانی اطلاعات اساتید را بیان نمودند. 

ر